10 February 2010

Tom Clancy's HAWX yang MANTAP!

Salam kepada kawan2 semua yang setia membaca setiap apa yang aku tulis. Hehe..macam la aku ni glamor sangat kan..hoho.. ok lah, hari ni aku nak ceritakan tentang permainan komputer yang aku baru je habis main. Sebelum ni aku dah main dah game ni sem lepas, tapi disebabkan si fathul n zul main, maka aku pun menyahut cabaran untuk main sekali lagi game ni. Game yang aku maksudkan adalah game Tom Clancy’s HAWX. Game ni bergenre Simulator. Best sesangat game ni, memang addicted la. Sebelum ni aku penah try game F-22 Lightning dan Microsoft Flight Simulator, tapi tak semasyuk game HAWX ni.
Game ni kene melalui 19 Campaign yang kene disempurnakan dalam pelbagai situasi yang mencabar. Tapi yang tak bestnye ada part tu yang kita kene buat keje untuk USA Government. Tak best la kan yang tu kan..huhu.. Tapi aku assume yang ni sekadar game dan aku bukan sepenuhnya menyokong negara tu..just suka2 jer.. Mintak2 apa yang aku main ni xganggu kemandirian aku as Muslim.
Anyway, aku recommend sangat la pada sesapa yang dah xtau nak main game apa masa sekarang ni. Korang akan rase yang korang sangat2 penting la untuk membantu negara yang kesusahan. Peratus kesusahan aku boleh bagi dalam 70 peratus dan jalan cerita yang menarik tu aku bagi markah 84 peratus. Dan yang paling penting, korang memang akan rase dekat je dengan dunia air defense dengan kecanggihan mesin perang yang sangat mantap dan berkesan! Aku dah dapat jer F-22 Raptor dalam game ni aku dah puas hati. Boleh la aku delete game ni dan install game yang baru. Cantik!
Pape pun, main game ni memang melalaikan la. Aku pun dah abis 10 jam menyelesaikan misi2 dalam game tu. Setiap kali misi tergendala ataupun aircraft aku terbabas ditembak musuh atau terhempas ke tanah, memang tension! Wargh...lepas ni aku try nak main game 1st person view la pulak..hehehe... Abis la pointer aku sem ni...huhu....

1 comment:

mujahid_crystal89 said...

Xde sape yang komen post aku..huhu....