24 October 2009

Aku Capai Pena Itu Kembali


Salam buat kawan2 yang disayangi sekalian. Aku pun xtau lah kenape aku sanggup tulis balik kat blog ni walaupun dah dekat 4 blog aku delete atas sebab2 yang xmunasabah. Mungkin disebabkan aku yang stress dan minat yang cukup mendalam dalam menulis ni. Lagipun kalau kita menulis dan berkongsi pengalaman ni banyak yang kita akan dapat.

Bukan apa, kenangan aku dengan korang semua rugi la kan kalau kita xrekodkan. Aku pun seronok sangat kalau dapat bercerita semula tentang apa yang kita lalui dalam hidup kita. Ceria, gembira, sedih, duka, terasa, cemburu, dan apa un perasaan tu sebenarnya ada yang Allah nak kita kaji dan nilai sendiri apa hikmah di sebalik itu semua.

Dunia yang aku lalui sekarang ni bukan main2. Aku pun baru tersedar dalam beberapa ketika dulu. Dengan segala dugaan yang telahdan akan aku hadapi ni baik jikanya aku berkongsi itu semua dengan kawan2 aku semua. Bukan nak kata aku ni hebat sangat nak menulis tentang diri sendiri tapi yang aku buat ni semata2 nak membaiki diri aku sendiri yang kadang2 tu hanyut jugak.

Jadi, akhir kata dari aku untuk post pertama ni, aku mengalu2kan respon dari korang semua la kan selaku kawan aku. Aku harap biar aku tetap menulis di blog ni sampai aku xlarat nak menaip kat keyboard. Dan semuanya kembali kepada Allah di atas setiap perlakuan kita di atas bumiNya yang cukup penuh ilusi dan nikmat. Semoga kita sentiasa memegang paksi yang Allah kata paksi itu benar: ISLAM.

Ok, dah letih aku fikir ayat2 yang menarik nih. Huh.. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

No comments: