28 October 2009

Sekadar Berlalu: Doa Senjata Orang Mukmin

Salam buat kawan-kawan semua. Hari ni dah masuk hari Rabu dan aku ada dalam 5 hari lagi sebelum exam paper pertama aku, Academic English. Aku sekarang ni dah rase getarnya bile aku tengok semua orang study separuh mati. Study tetap study jugak, tapi ramai yang lupa yang doa juga merupakan usaha kita dalam merapatkan hubungan kite dengan Allah S.W.T. Lagi-lagi dah nak dekat exam ni kan, hubungan yang baik dengan Allah amat penting.

Ada seorang sahabat menulis dalam status YM dia yang berbunyi "Allah menantikan kata-kata hambaNya yang berdoa dan meminta kepadaNya". Lebih kurang la.. dan aku terjumpa dalam surah Al-Baqarah ayat 186 yang betul2 menjawab tentang doa ini:

"Dan apabila hamba-hambaKU bertanya kepadamu (Muhammad) tentang AKU, maka sesungguhnya AKU dekat. Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa kepadaKU. Hendaklah mereka memenuhi (perintah)-KU dan beriman kepadaKU, agar mereka memperoleh kebenaran."


Rakan-rakan sekalian, jadi banyak2kan la berdoa sementara lidah masih mampu berkata dan tangan masih mampu ditadah. Allah akan kabulkan permintaan kita, tetapi ingatlah bahawa xsemua yang kita minta itu adalah yang terbaik dan Allah akan memberikan kita perkara yang baik yang tidak kita ketahui. Wallahua'lam.

No comments: