27 October 2009

Sebuah Mesej Yang Mendiamkan Aku

Salam kawan2..pagi tadi aku melalui sebuah pengalaman yang agak mengejutkan aku. Aku hanya menerima sebuah mesej dari sebuah kawan yang amat rapat. Mungkin dengan mesej tersebut merubah hidup aku selama-lamanya dari segi aku berhubungan dengan sesama manusia.

"Perkara mcm ni, boleh buat enta berdosa pd ana ke?hm.. Dah la. Ana xbgtau lg ape ana pndam dengn enta. Ana kn bgtau supye enta xbuat lg. Dan ana xterasa dngn enta. Bismillahirrahmanirramih. Smg ape ana bgtau bkn sb nafsu. Enta, kate2 enta kdg2 tanpe enta sdr buat ana tersinggung. Td enta ckp ana spoiler. Kcl je, tp buat ana brslh untk selame2nye sb ana gmar brcerita dngn enta ble ana minat sesuatu. Tp, enta ckp ana spoiler. Enta slalu nampk je salah ana dan buat ana dalam keadaan brslh. Khndk enta, enta nk ana ikut. Tp ana? Enta akn mula buat mcm ana jd brslh n enta akn dpt menguasai ana. Ana xtahu mcm mane kte boleh brgaduh sb kdng2 ble enta terase, dngn tbe2 tanpa ana tahu mcm mane boleh brlaku. Ana sntiasa brhati2 dngn kata2 ana sb ana xnk enta tension. Enta sbuk, enta kn s2dy. Ana cube memahami enta, tp slalu gagal. Xsume ana faham. Y ana faham mungkn sb enta lelaki.. {nurul_islam}"

Sebenarnya ni adalah luahan seseorang yang banyak memendam dengan aku sekian lama kami berhubung. Aku xpernah pun memikirkan yang dia cukup sakit memendam hati. Kami gelak bersama tapi aku xsangka ada yang xbaik tentangku dalam hatinya. Sekali aku tahu kebenaran sebenar, hati aku rase terguris giler2 la..huhu... Kenapa mata hati aku cukup buta nak mendengar jeritan pedih hati si dia???


Kawan2..semua manusia di dunia ni xperfect. Nama pun makhluk kan, mane ade yang perfect kecuali Al-Khaliq, Pencipta kita. Bukan nak kata Allah menciptakan sesuatu yang xsempurna, tetapi fitrah kita sebagai manusia yang buat kita mmg xmampu mencapai martabat sempurna. Maaf kepada sesiapa yang aku berdiam diri selama ni. Bukan apa, persekitaran yang aku lalui saban hari ni buat aku letih. Dengan orang kutuk aku xtentu pasal, kutuk tunang aku xtentu pasal, xcun lah, pompuan lain lagi cun la, ustazah gedik la...hai, nak je aku tampar muke dia..tp..hai..dia pun xsempurna macam manusia lain. Sudut pandangannya berbeza dari kaca mata aku....kn?

Kawan2..yang dapat aku garap dari kisah aku ni adalah.. Kita jangan la terlalu memendam rasa dengan orang yang ada buat sesuatu yang xsenang di hati kita. Dan satu lagi, jangan terlalu leka dibuai keseronokan bersama dengan sahabat2 kita kerana yang di luar bukan bayangan yang di dalam. Semoga dengan pengalaman yang aku hadapi ini membaiki personaliti aku yang agak teruk di mata manusia di sekeliling aku. Amin~~~

p/s: dengan Rahmat Allah, aku dah berbaik dah dengan dia, tapi aku xyakin yang aku akan menjadi insan yang seperti dulu. Terima kasih sahabatku..kerana menyayangi aku..

No comments: