26 October 2010

Software-Sofware: Review

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Kepada kawan-kawan sekalian, aku dah lama tak update blog ni kan. Dalam kepala otak aku ada macam-macam aku nak kongsi tapi tak ada masa nak taip memandangkan tinggal 2 minggu je sebelum exam. Jadi kami terpaksa bekerja keras untuk completekan kerja-kerja kursus seperti test, quiz, presentation, report dan sebagainya. Sampai aku pun naik kurus! (Aik, kurus? Makin besar ada la, mana ada besar..kalau aku susah hati aku makan banyak-banyak..tu yang makin tembam tu..huhu). Dan, kalau ada antara korang yang perasan aku ni banyak berdiam dan kadang-kadang tu menangis la apa la kan..so, tu ada sebab la tu..huhu.. 

Tapi post aku kali ni bukan nak cerita pasal tu, yang pasal tu nanti la aku tulis lain..haha! Sekarang ni aku nak kongsi beberapa software yang aku test untuk digunakan untuk PC dan laptop masing-masing. Software ni free jer, aku pun download dari internet jer. So, better jugak la bagi sesapa nak decorate mereka punya desktop ke kan, ok la kalau pakai software yang aku recommend ni. Best tau dok cari-cari software ni sampai aku sendiri pun habis masa nak study untuk test.huhu..teruk betul pengurusan masa aku nih. Pape nak tanye boleh la tanye aku atau just letak jer kat comment box tu..nanti aku balas k!

Free Fire ScreenSaver
Haa..ni software pertama aku, memang mantap la. Korang akan merasai pengalaman desktop terbakar korang tau tak, siap ada bunyi lagi. Software ni anda semua boleh edit dari segi kadar terbakar, bunyi dan lain. Amat sesuai kepada sesiapa yang amat memerlukan semangat bila melihat kebakaran berlaku di depan mata, seperti terbakarnya semangat anda untuk menghadapi peperiksaan, yeah!!!( tapi aku sendiri tak ada semangat..huhu)
Haa...terbakar desktop korang!


Option sume kat sini
Fences
Fences ni pulak akan membuatkan icon-icon kat desktop korang yang berterabur tu akan tersusun dengan kemasnya. Ia akan membahagi kumpulan icon korang kepada dua bahagian dan korang boleh pilih nak buat pape pun dengan Fences ni. Memang bagus untuk sesiapa yang merasakan dirinya umpama lalang yang bersemak dan dah tak boleh nak baiki diri sendiri dalam menyusun ico-icon di desktop anda..macam aku sendiri..haha!
Ha..kan ke kemas desktop korang!

Boleh buat apa saja..dia tak fix sangat..memang flexible
WordWeb 6.1
Yang ni merupakan software dictionary tanpa memerlukan connection internet. Ianya amat ringkat dan bagus. Menggunakan English-English untuk mencari makna, ia jugak menyediakan sinonom dan antonim untuk perkataan tersebut. Ada jugak disertakan suara untuk menyebut perkataan yang sukar disebut atau mempunya sebutan yang berlainan untuk British English mahupun American English. Sesuai untuk mereka yang tak power sangat dalam bab vocabulary nih.
Tengok tu..ada similar dan antonyms.
Ada sebutan British dan American English
Rocket Dock 1.3.5
Ala..software lama ni memang ramai la yang pakai, tapi aku tak pakai dah sebabnya aku dah jumpa Fences. Dan yang menariknya tentang RocketDock ni, kita dapat merasai keindahan icon membesar dan bahagia bila kita menekannya. Kalau tambah lagi stackdocklet dia maka akan bertambah menarik la desktop anda. Anda akan rasa dunia pengkomputeran akan menjadi aman dan makmur..tahniah!
Nampak cam macho je kan?
Tu kalau tak Docklet dia..keluar la macam tu
Salaat Time
Perisian azan untuk PC mahupun laptop anda yang perlu anda miliki. Ia dilengkapi dengan kehebatan azan dari pelbagai lokasi seperti Mekah, Madinah dan sebagainya. Ada remainder untuk sebelum dan selepas masuk waktu dan ianya amat sesuai bagi mereka yang selalu di depan laptop sambil telinga dipasang headset. Memang akan pekak la telinga mendengar azan bila volume berada pada tahap maximum. 
Warna jam tu boleh tukar dari putih kepada warna pape pn
Ha..tengok, boleh setting remainder kot, 30 minit sebelum subuh ke, kan? Boleh qiam!




1 comment:

Cik Kumbang said...

waaa...best3..suma menarik..tq 4 sharing (^^,)