19 February 2011

Hell's Kitchen: Cooking TV Show Best Ever!!!

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Aku usha-usah kat sharer kan, terjumpa la satu cerita Hell's Kitchen ni. Aku tengok nama tajuk TV show ni memang la tau ni program masak memasak, ah masak la kau! Jadi aku dengan rasa boring aje minggu tu (menyesal, bukan tak ada kerja kan dah bertangguh kerja!), maka aku download la satu season, season 3 sebab aku tak jumpa season 1 dan 2. Tak kesah la, aku pun biar la 1 2 hari lepas download tu kan. Lepas seketika aku pun mula la tengok series tu....

Waaaaarrrgh! Best giler! Aku jadi addicted terus dengan perjalanan kensep Hell's Kitchen ni. Ala, dia macam American Idol, macam Akademi Fantasia la kan. Ada 13 contestants dan mereka akan berlawan sesama mereka dengan menunjukkan kehebatan mereka chef terbaik. Aku tertarik cerita bagaimana mereka-mereka ni bertanding dengan pelbagai cara nak menang. Hahaha!
Ni Chef Ramsey..muka ganas tapi pandai masak oooo!
 Yang paling aku tertarik adalah host rancangan ni a.k.a. judge atau juri, Chef Gordon Ramsey. Aku wikipedia dia ni sapa, aku jumpa la dia ni sapa. Dia ni chef terkenal dunia berasal dari Scotland, dan menetap di USA. Dia ni jutawan dalam bidang masakan dan memiliki berbelas-belas restoran terkemuka seluruh USA. Jadi, kiranya contestant yang join program ni perlu memuaskan hati Chef Ramsey yang standardnya amat tinggi. Fuh!
Ni contestant dari season 4, yang memang adalah yang duk sebelah kanan chef tu, Christina Machamer
 Berkenaan dengan task dan challenge yang diberikan, memang tahap beruk memandu roket la, payah giler oooo... Aku pun tak sangka depa semua ni boleh melepasi segalanya tu. Korang nak tau prize dia tak? Hadiahnya menjadi executive chef atau head chef di restoran-restoran terkemuka di dunia. Huhu..tak cukup dengan itu, dapat USD125,000 lagi! Warrrggghh!
 
Tengah kene maki hamun oleh chef Ramsey la tu
 Apa yang menjadi penarik cerita ni adalah bagaimana Chef Ramsey deal dengan contestant tu, ada kene keji la, kene cela la, kene maki, kene halau dan sebagainya. Aku pun kadang-kadang terikut la cara si chef ni cakap, best ooo..sebab ada slanga eropah dalam bahasa omputih dia. Apa yang aku dapat dari cerita ni, nak capai sesuatu yang susah, perlu ada semangat, tenang, ilmu dan push diri sendiri. Aku dah la malas belajar, memang perlu ada something untuk bagi aku semangat. Kini aku ada semangat sket lepas tengok season 3 4  dan 6 Hell's Kitchen, yeaaaaaaah!!!!

No comments: