04 August 2010

Cerita Hantu di Asrama Aku!

Salam. Haha…aku tetiba je teringat nak menceritakan tentang kisah hantu di asrama sekolah. Puncanya adalah tetiba je malam tadi aku teringat kisah-kisah hantu ni masa aku duduk sorang-sorang dalam bilik. Seram jugak dibuatnya aku…huhu. Kepada sesiapa yang duduk kat asrama masa sekolah menengah dulu mesti ada kisah-kisah seram yang diceritakan turun temurun daripada senior. Aku pun masa form 1 dulu pun siap ada lagi abang senior bilik aku yang cerita semua cerita hantu yang dia tau kepada aku supaya lepas aku dah jadi senior aku boleh cerita balik kepada junior. Ntah pape! Haha..tapi jangan main-main sangat tau, kadang-kadang benda yang diceritakan ni ada kemungkinannya. Kalau tak mana datangnya cerita-cerita macam ni? Haaa…betul jugak kan? Sebabnya aku sendiri pun mengalami pengalaman seram jugak kat asrama, aaarrrgggghhhh!
Ni la pintu masuk sekolah dan pintu ke alam misteri asrama..oouuuuww...
KISAH 1 : BILIK PREP
Kisah ni berlaku 4 tahun sebelum aku masuk ke sekolah tu tahun 2002. Ada budak ni form 4 tak silap aku dia terjaga dari tidur pukul 3 pagi. Memang malam tu dia dah tidur awal sebab dia penat baru balik dari Kuantan dan berhasrat nak study la awal pagi. Time tu pagi Ahad dan tak ramai di sekolah sebab ramai yang balik. Jadi dia pun lepas bangun tu ambil la buku apa semua dan dia pun pergi la ke bilik prep yang berada di blok bertentangan. Dia tengok bilik tu gelap, maklumlah tak ramai orang kat asrama, lagipun dah pukul 3. Dia tak kesah la sebab hari Isnin dah ada ujian dan dia pun tak study apa-apa lagi. Melangkah la dia keseorangan ke bilik prep asrama sekolah aku tu.

Bila dia dah masuk bilik tu dia bukak la lampu dan kipas. Terang benderang bilik tu so dia pun tak ada la risau sangat. Dia amik tempat kat meja yang diletakkan di tepi tingkap menghadap ke tanah lapang. Sedap sket study kat situ, angin pun masuk je. Dia pun study la penuh khusyuk..yelah kul 3 kan, memang boleh concentrate la pada apa yang dibaca. Tetiba je dia tengok dari luar tingkap, ada pak cik ni tolak motorsikal betul-betul dekat beranda belakang. La..pak guard rupanya, siap pakai baju biru lagi. Dia ingatkan siapa kan pagi-pagi buta ni tolak motor kat beranda asrama, nasib baik lagi. Pak cik tu tak ada la tegur dia sebab dia tengah study kan. Tak apa la, dia pun terus la baca buku dia tu lepas pak cik tu melintasi dia. Tetiba dia terfikir. Ehhh????!!!!

Bukan bilik prep ni kat tingkat 1 ke?!! Macamane pak cik tu boleh tolak motorsikal kat beranda belakang tingkat 1??!! Dia tersentak, dia memandang ke depan. Dia nak menoleh, tapi..dia takut. Ke tadi tu cuma bayangan dia je? Takkan la bayangan! Dia betul-betul perasan pak cik tu tadi lintas sebelah dia! Dia yakin yang dia perasan pak cik tu tadi..dah dia pun menoleh untuk mendapatkan kepastian apa yang dia nampak. Toleh je dia nampak……. Warrgghhh!!! Tak tau la apa dia nampak. Kawan-kawan jumpa dia pengsan seorang diri dalam bilik prep tu waktu subuh. Ada yang kata bila dia toleh je pak cik tu betul-betul dah ada belakang dia, dalam bilik prep tu! Tu yang dia pengsan tu. Aku tak tau la macamane kan, sebab aku pun dengar cerita dari senior aku tu. Tapi mungkin ada kebenarannya.
Ni bangunan asrama sekolah aku..beranda belakang tu la tempat ni terjadi..
 So, itu salah satu dari cerita hantu@seram yang aku ada. Tapi kalau korang baca je mungkin feeling seramnya tu kurang la sket kan. Kalau korang dengar aku cerita ke, atau korang tengok sendiri ke cerita hantu, tu memang confirm seram la kan. Tapi..kalau korang sendiri yang  melaluinya….tu lagi seram… Korang semua, cuba toleh ke belakang, apa belakang korang sekarang?!! PAK GUARD sedang memerhati!!!

No comments: