31 July 2010

2 Minggu Tanpa Entry Baru

Salam kepada pembaca-pembaca semua yang still bertanyakan bila aku nak update blog aku ni. Aku pun bukan sengaja tau tak mau nak update blog ni, tp tulah aku pun tak tau kenapa aku tak boleh masuk main page blogspot. Tu yang tak boleh update tu. Tapi sekarang dah boleh dah. Alhamdulillah.....

Dalam masa 2 minggu aku tak update ni banyak la cerita yang aku nak cerita tapi dah tak jadi semangat nak cerita sebab dah lama sangat benda tu berlaku. Cerita aku pegi Pangkor, aku pegi induk, belajar macamane, jumpa PA, dan sebagainya. Bagi aku benda tu macam best je untuk diceritakan kan? Tapi tulah, dah tak jadi semangat dah. Huhu...aku pun tak tau kenapa aku tak ada semangat sekarang ni nak tulis entry. Mungkin aku perlukan masa untuk memanaskan badan sebelum kembali menulis blog ni. Susah tau tulis blog, kadang-kadang dekat 1 jam duduk je depan laptop menaip entry yang kalau orang baca tak sampai 5 minit. Huhu..so mungkin entry aku 2 3 lepas ni boring kot...


Tapi aku rasanya nak tulis la sket kan tentang hubungan kita sesama kawan-kawan ni. Secara amnya kita ni banyak kawan, banyak kenalan di sekeliling kita setiap hari. Dan kawan tu lah kita bergurau, kita buat kerja sama-sama. Dan memang semua orang tak dapat nafikan yang kawan-kawan ni lah yang banyak mempengaruhi kita sejak dari kita budak-budak lagi. Kadang-kadang tu kita akan mendahului kawan dalam kita memikirkan sesuatu masalah. Dan sudah semestinya kawan ni amat-amat mempengaruhi kita dalam perhubungan kita pada Allah. Ada kata-kata hikmah kot yang kata siapa yang berkawan dengan penjual minyak wangi dia akan mendapat wanginya minyak tu. Macam tulah. Kawan ni cermin kita dan dia akan menjadi tempat kita menilai diri kita.

Hai..aku tak taulah. Aku harap kawan-kawan aku sepanjang aku di kampus ni dirahmati Allah sentiasa. Dan dengan mereka yang menjadi tempat aku bersandar badan dalam menempuh dugaan dalam dunia alam remaja ni, wahai kawan-kawan aku...pandulah diri aku sebaiknya kerana kamu semua sahabatku...kamu semua adalah saudaraku..dan semua orang mukmin itu bersaudara.

Pendek je entry aku, maaflah.

Wallahua'lam.

No comments: