10 July 2010

Rumah Bukit Jalil

Salam buat diri aku dan sesiapa yang ada masa membaca apa yang aku tulis selama ini. Hari ini tetiba je terlintas di fikiran aku nak menulis sesuatu untuk blog aku ni walaupun dah tinggal 2 minggu je lagi sebelum cuti sem ni nak habis. Banyak la benda aku belajar dari cuti selama 3 bulan. Memang lama, tapi bila nak akhir2 ni tetiba je terasa macam sekejap je cuti ni kan. Macam aku ni, memang la sebab aku pun xde la ke memana sangat sepanjang bercuti sakan ni. Bersyukur sangat2 tak ada pape yang kurang baik berlaku kebelakangan ni, Alhamdulillah.

Dalam entry kali ni dan entry-entry yang akan datang ni aku akan banyak menceritakan tentang pengalaman yang aku dapat sepanjang tempoh itu. Bukan apa, kalau aku cuti panjang lagi kan aku dah ada guide la kan. Hoho, kalau nak diceritakan memang banyak la benda yang aku dapat tau dan mengalaminya sendiri. Mungkin kebanyakan benda ni ramai orang dah hadapinya tapi tu xpenting bagi aku sebab tu pengalaman orang kan, dan ni pengalaman aku sendiri. Bukan apa kan, tulah manusia ni, diciptakan pelbagai jenis salah satu tujuannya adalah untuk berkenal2 dan berkongsi something kan?

Kisah aku kali ni adalah mengenai rumah family aku yang kat Bukit Jalil, KL. Hoho, rumah aku bukan kat Banting ke? Tak tau la kenapa setahun sebelum abah aku pencen, dia dah apply beli rumah kos rendah melalui LTAT atau Lembaga Tabung Angkatan Tentera. Aku ingat lagi yang satu hari tu tetiba je dia balik rumah dan kata dia dah beli rumah. Fuh, memang terkejut la jugak. Tapi memang apa yang abah aku buat tu betul sangat. Rumah tu rumah apartment, 3 bilik satu bilik air, kat Bukit Jalil, lengkap dengan fasiliti dan utility apa sume dan berharga RM47,000 jer! Memang rugi la kalau melepaskan peluang sebaik tu. Dah la dekat dengan Taman Teknologi dan Giant.

Aku baru je balik 2 minggu lepas cuci rumah tu. Kami dapat tingkat 12 dan paling hujung je, dekat dengan lif. Sebelum ni aku paling tinggi pun tinggal tingkat 6 rumah kat Subang dulu. Aku tengok ke bawah memang seram la. Kalau jatuh tu memang bersepai otak dibuatnya. Adik aku saja la ludah ke bawah kan. Pergh, memang lambat la air liur tu nak jatuh ke bawah. Huhu..aku jadi gayat la duduk dalam umah tu. Lepas tu xberani la nak pandang ke bawah. Tapi dalam rumah tu ok la design dia. Sesuai untuk family yang ada anak 2 3 orang. Pemandangan pun cantik je, dan memang nampak la menara KL, menara TM dan twin tower tu. Aku suka je rumah tu..haha, cuma gayat je sikit.

Sebelum pegi cuci rumah tu ada la aku bergurau dengan emak kata nak tinggal kat situ kalau aku dah nikah dan dapat keje area situ. Bila memikirkan rumah tu tinggi ya amat, terpaksalah membatalkan niat aku tu. Kat sana time hari cuci tu kami siap je cuci terus la lepak makan dan baring apa semua. Best betul..haha! Mak abah ada kata kalau aku nak bayarkan rumah tu pun boleh je. Tak mahal la, tak silap aku RM250 je sebulan. Tapi kalau nak disewakan kat orang lain pun boleh je, sebulan RM450. Ada orang kata kat situ memang cepat la habis kalau ada orang nnak sewakan. Aku tak kesah pun, tu sume decision mak abah la kan.

Anyway, tu la kesah rumah aku kat Bukit Jalil. Aku bukan nak riak kata rumah aku ada banyak, tapi ni promotion la kalau ada yang berminat nak sewa kan. Boleh la contact aku bila-bila masa pun. Memandangkan aku anak sulong, dah memang sah la aku yang empunya harta nanti..haha!! Oklah semua, banyak lagi benda nak diceritakan ni. Berhenti dulu la ye.


Salam.

No comments: